Selfloket als stap naar meer digitale zelfredzaamheid

Op 29 september 2017
Loketbezoeken

Selfloket als stap naar meer digitale zelfredzaamheid.

Sinds september is elk stadsloket uitgerust met een nieuwe zone: het selfloket. Dit selfloket is een computerzone waar burgers met de hulp van een klantenbegeleider snel en eenvoudig documenten kunnen opvragen of afprinten. De computers kunnen ook gebruikt worden om een afspraak te maken of antwerpen.be te raadplegen.

De loketbezoeken nemen sterk af omdat het digitale aanbod stevig uitbreidt. Sommige burgers hebben het echter moeilijk om hun weg te vinden in dit groeiende, digitale aanbod. “Het aantal fysieke loketbezoeken is de afgelopen 3 jaar met een kwart gedaald en die tendens zal zich verderzetten”, zegt burgemeester Bart De Wever. “Het aantal aanvragen via het e-loket kent dan weer een forse stijging van meer dan 200%. Via de selfloketten proberen we die burgers die minder digitaal actief zijn warm te maken voor het  digitale verhaal.” 

In het selfloket zullen de loketmedewerkers daarom meer en meer de rol opnemen van klantenbegeleider. Een klantenbegeleider loodst de burger door de website en de verschillende procedures zodat de klant op een kwaliteitsvolle manier gebruik kan maken van het digitale aanbod. Deze begeleiding op maat helpt klanten om de website te ontdekken en er zelfstandig mee aan de slag te gaan.


Verantwoordelijke: burgemeester Bart De Wever
Meer info over dit persbericht:
Johan Vermant, tel. 0491 35 84 87, johan.vermant [at] stad.antwerpen.be



 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is