Vandaag werd op het College beslist dat er een nieuw schoolgebouw in wijk Kronenburg komt

Op 2 juni 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Kinderopvang

In de Van Duyststraat in Deurne komt er een nieuw schoolgebouw voor de kleuterafdeling van stedelijke basisschool De Bever.

De kleuters van stedelijke basisschool De Bever kunnen sinds 2016 terecht in de gebouwen van het toenmaligekinderdagverblijf in de Van Duyststraat. Deze gebouwen zijn echter aan vernieuwing toe. Het college besliste vandaag de afbraak van de bestaande gebouwen en de oprichting van een nieuwbouw ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad.

Op de site zal plaats zijn voor de kleuterafdeling (voor 200 kleuters) van de stedelijke basisschool De Bever (Albert Bernagelei). Daarnaast zal de nieuwbouw een wijkafdeling van de stedelijk Academie Deurne huisvesten.

De speelruimte op de site wordt na de schooluren opengesteld voor de buurt. Stedelijk Onderwijs engageert zich ook om er met de buurt en dienstencentrum Kronenburg van Zorgbedrijf Antwerpen opnieuw een samentuin in te richten. De huidige samentuin (op de locatie waar de nieuwbouw komt) wordt al onderhouden door vrijwilligers van het dienstencentrum en buurtbewoners. De leerlingen van de school brengen er geregeld een bezoekje om te leren of mee te tuinieren.

Bouwheer is Stedelijk Onderwijs in samenwerking met AG VESPA.

Verantwoordelijke: Koen Laenens voorzitter N-VA Deurne
Gemeenteraadslid Stad Antwerpen