Hoeckx Alain legt eed af als nieuw districtsraadslid

Op 22 november 2019, over deze onderwerpen: Politiek

Gisteren legde Alain Hoeckx de eed af als nieuw districtsraadslid.

Alvorens we gisteren overgingen tot de orde van de dag, nl. de meerjarenbegroting werd een nieuw districtsraadslid ingezworen voor onze fractie.

Veronique is begonnen aan een bachelor-na-bachelor. Ze combineert dit met een fulltime job als verpleegster. Hierdoor kon ze zich niet steeds vrijmaken om aanwezig te zijn op de zitting van de districtsraad. Zij besliste om haar mandaat door te geven aan iemand in de partij die dat wel kon. (Veronique blijft N-VA steunen op andere manieren). We zijn tevreden dat deze geëngageerde jongere vervangen wordt door andere geëngageerde jongeren. En hoewel ze elk andere accenten leggen zetten ze zich beiden in om de afstand tussen jongeren en politiek te verkleinen.

Eerste opvolger Hoeckx Alain legde gisteren de eed af als kersvers districtsraadslid.

Alain (29) is een communicatie expert bij een online marketingbureau in Deurne. In de periode 2015 tot 2018 was hij tevens werkzaam in het districtshuis van Deurne. Eerst als loketmederwerker, later als chef van de afdeling. Alain weet dus als geen ander waar de uitdagingen liggen binnen ons district.

Met zeer veel enthousiasme en goesting vat ik mijn mandaat aan. Ik heb écht een hart voor Deurne. Ik kan niet wachten om mee te bouwen aan het Deurne van morgen.

Dat Alain zijn mandaat met verve zal vervullen, daar twijfelt niemand aan.

We bedanken Veronique voor haar inzet het afgelopen jaar en wensen Alain alle succes toe met zijn mandaat.

Foto: Stefan Lambrechts