Fases werken Foorplein

Op 26 oktober 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken
Foorplein

DEURNE - Op de gemeenteraadscommissie van schepen Koen Kennis stelde Koen Laenens een paar vragen omtrent de werken aan het Foorplein.

Op 3 oktober werd er gestart met de werken aan de toekomstige inrit naar het ondergrondse premetro-netwerk. Als Deurnenaar kunnen we dit alleen maar toejuichen dat onder dit stadsbestuur twee tramlijnen nl. 8 en 10 onder de grond verdwijnen. Zo kan men zich op een snelle manier naar de stad verplaatsen.

Om de inrit vrij te maken moeten de auto’s nu aanschuiven op één rijstrook. Koen Laenens vernam van de schepen dat er tijdelijke tramsporen zullen worden aangelegd rond de ingang van de tunnel. Zij zullen bovenop de rijweg worden geplaatst waardoor er één rijstrook niet gebruikt kan worden. Deze werkwijze zorgt ervoor dat de werken veel sneller vooruit kunnen gaan. Recent werd de vrije busbaan geannuleerd en heeft men terug twee rijstroken aan het kruispunt.

Ook werd er gevraagd of eventueel de verkeerslichtencyclus kon worden aangepast. Dit is blijkbaar niet mogelijk daar de verkeerslichten op de Noordersingel elkaar snel opvolgen. Sleutelen aan de verkeerslichten blijkt vaak geen succes.

Ten slotte belichtte de schepen de verschillende fases van de werken.

Tot maart 2017 blijft de verkeerssituatie zoals ze nu is. Enkel tussen 14/11 en eind november zal er extra hinder zijn door het aansluiten van de tijdelijke tramsporen op de reeds bestaande.

Van maart 2017 tot eind juli 2017 zal de brug volledig worden afgesloten voor auto’s om de waterdichting van de brug grondig te kunnen vernieuwen. Een dringend onderhoud is nodig. Bussen, voetgangers en fietsers kunnen in die periode wel nog de brug gebruiken.

Van augustus 2017 tot oktober 2017 is er terug één rijstrook ter beschikken en vanaf november 2017 zijn de werken afgerond.

Let wel, in die periode zal er ook gewerkt worden aan de Turnhoutsepoort en Stenenbrug.
.

.

Verantwoordelijke: Koen Laenens voorzitter N-VA Deurne
 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is