N-VA Deurne rijdt mee de 1000 km van Kom Op Tegen Kanker

Op 31 mei 2019, over deze onderwerpen: Sport

Van donderdag 30 mei tot en met zondag 2 juni reden duizenden enthousiaste fietsers doorheen Vlaanderen voor de '1000 km van Kom op tegen Kanker'. De netto-opbrengst van de 1000 km gaat naar wetenschappelijk kankeronderzoek. Dit jaar maar liefst 5.700.000 euro! Het concept is eenvoudig: elk team dat 5000 euro inzamelt voor Kom op tegen Kanker mag deelnemen aan de 1000 km. In totaal zijn er acht ritten van telkens 125 km.

Ook de N-VA doet mee. Net zoals de voorbije jaren verschenen er telkens vier nationale en één Antwerps N-VA-team aan de start op de Grote Markt in Mechelen. Zij doorkruisten telkens een of meerdere Vlaamse provincies.

Onder andere Vlaams minister Ben Weyts en schepen voor mobiliteit Koen Kennis fietsten donderdag mee tijdens de openingsrit van Mechelen over Lokeren naar Antwerpen, samen met enkele partijmedewerkers en lokale mandatarissen. Het Antwerpse team bestond uit Koen Kennis, Babette Dehaen, Patrick Verboven, Koen Laenens, Steven Renders en Lisa Geets.

Verantwoordelijk: gemeenteraadslid Koen Laenens

Foto's: Koen Laenens