Zwembad Sportoase zoekt een originele naam

Op 15 december 2017, over deze onderwerpen: Sport
Recreatief zwembad

DEURNE - Als districtsschepen van sport ben ik blij en fier dat er binnen afzienbare tijd een spectaculair recreatief zwembad in ons district gaat verschijnen. Om eerlijk te zijn, toch een blinde vlek in het sportaanbod van onze stad die nu ingevuld zal worden.

Samen met het stadsbestuur hebben we een mooi verhaal geschreven met een mooi happy-end nl. vanaf 2020 kan Antwerpen, als grootste stad van Vlaanderen nu eindelijk pronken met een fantastisch sport- en recreatief zwembad.

Een nieuw landmark voor Deurne maar bovenal een fantastisch architecturaal en gedurfd pareltje! In vergelijking met het oude zwembad zullen clubs, scholen en particulieren kunnen gebruik maken van de modernste sportinfrastructuur. Hierdoor zal ons district nog meer in de kijker staan als sportdistrict bij uitstek.

De laatste jaren is het Ruggeveld getransformeerd naar Park Groot Schijn. De mikmak aan gronden werd aangepakt en zo kwamen er eerst nieuwe volkstuinen en verscheen het eerste speelbos in Antwerpen. Vervolgens was het tijd dat ook de sportclubs nieuwe accommodatie kregen in de zogenaamde sportkamer. Naast de reeds aanwezige atletiekpiste, verschenen er zo gloednieuwe kunstgrasvelden voor korfbal en voetbal. De bouw van het zwembad is ten slotte het orgelpunt van deze grondige vernieuwing. Zo wordt de centrale as Rivierenhof en PGS het sportmekka bij uitstek voor zwemmers, schaatsers, lopers, voetballers, tennissers,...

Maar hoe gaan we het zwembad noemen?

Bij iedere geboorte geven we een betekenisvolle naam. Ook voor het nieuwe zwembad gaan we dus op zoek naar een originele naam.

Tot en met 31 januari kunnen voorstellen ingediend worden waarna iedereen nog drie weken kan stemmen op de vijf beste namen. Ik ben er zeker van dat er heel wat creatievelingen zich onder ons bevinden. Laat uw creatief brein werken en stuur massaal originele namen in op www.sportoase.be. Ik ben benieuwd, samen met mijn collega's, naar de talrijke suggesties die ons zullen bereiken. Begin maart zullen we dan de uiteindelijke naam en de winnaar bekendmaken.

Ten slotte kijk ik, en ik vermoed ook vele anderen al vol ongeduld uit naar de opening van dit knappe zwemcomplex.

Verantwoordelijke: Elke Brydenbach
Districtsschepen voor Sport, Jeugd en scholenoverleg, Dierenwelzijn, Opsinjoren.
Foto's Koen Laenens.
Foto's ontwerp: ONTWERP ZJA, ZWARTS & JANSMA ARCHITECTS.