Veiligere schoolomgeving voor ‘t Vliegertje in Deurne

Op 21 november 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Leefmilieu
Oversteekplaats

DEURNE - De school 't Vliegertje in Deurne werd tijdelijk verhuisd naar Waasdonk omwille van verbouwingen.

De stad neemt er enkele maatregelen zodat de omliggende straten van de nieuwe locatie zullen beantwoorden aan de vereisten van  een veilige schoolomgeving.

In overleg met basisschool 't Vliegertje en met het district Deurne werd gekozen voor de volgende ingrepen:

• Voor het kruispunt met Langbaanvelden wordt een zebrapad aangebracht.
      • Ter hoogte van de aansluiting van Langbaanvelden op Waasdonk wordt met witgeschilderde betonblokken een uitstulping aangelegd, die er ook voor zorgt     dat er minder snel gereden wordt. Om deze uitstulping voldoende zichtbaar te maken wordt er in het midden een boom aangeplant.
      • Bij nadering van de school komt een sjabloon '30' op de rijweg.
      • De rijweg wordt over een beperkte afstand versmald door de plaatsing van witgeschilderde betonblokken ter hoogte van de schoolingang. De blokken garanderen voldoende ruimte en veiligheid voor voetgangers, verminderen de snelheid van het gemotoriseerde verkeer en verhogen de oversteekbaarheid.
      • Er komen ook enkele witgeschilderde betonblokken om foutparkeren op het bestaande zebrapad te voorkomen en het zicht te vrijwaren waarbij rekening gehouden wordt met private opritten.

Districtsschepen Tjerk Sekeris is zeer tevreden met deze ingrepen. De stad voert deze aanpassingen zo snel mogelijk door.

Verantwoordelijken: burgemeester Bart De Wever – Claude Marinower, schepen voor onderwijs -  Koen Kennis, schepen voor mobiliteit – districtsvoorzitter Tjerk Sekeris