Veertig procent korting voor Antwerpenaar in nieuw zwempark

Op 10 december 2016, over deze onderwerpen: Sport
Het zwemcomplex op de Ruggeveldlaan moet op de plaats komen  waar nu de skipiste staat.

DEURNE -  Antwerpenaren krijgen veertig procent korting op de toegangsprijs van het nieuwe recreatief zwemcomplex op de Ruggeveldlaan in Deurne. Dat is een van de voorwaarden die het stadsbestuur oplegt aan kandidaat-investeerders.

De stad is op zoek naar een privé-investeerder voor de realisatie van een bovenlokaal recreatief zwemcomplex op de Ruggeveldlaan in Deurne, op de plaats waar nu de skipiste staat. Zoals bekend is Studio 100 een van de geïnteresseerden, maar er volgt nog een marktbevraging, begin volgend jaar. Het stadsbestuur heeft nu de voorwaarden opgelegd waar kandidaat-investeerders aan moeten voldoen in hun projectvoorstel.

Zo moeten Antwerpenaars en erkende verenigingen van de stad veertig procent korting krijgen op de toegangsprijs. Zwemclubs betalen maximaal 5,60 euro per uur per baan en voor scholen wordt het tarief van een euro per leerling gehanteerd. Ook moeten er behalve een recreatief bad een 25 meterbad én een instructiebad (vier banen van anderhalve meter breed) komen.

Met die voorwaarden komt het stadsbestuur tegemoet aan de bezorgdheden van het district en de gebruikers van zwembad Arena, dat op termijn zal sluiten.

'Het zwemcomplex komt tegemoet aan de noodzaak van een recreatief waterpark in Antwerpen', zegt schepen van Sport Ludo Van Campenhout (N-VA). 'We houden rekening met de gebruikers van het oude zwembad Arena. Scholen en zwemclubs zullen evenveel betalen als nu. Voor de Antwerpenaar en erkende verenigingen vragen we een voordeeltarief. Tien procent van wat ze uiteindelijk betalen, zal ook terugvloeien naar de stad. Arena zal ook pas sluiten wanneer het nieuwe waterpark klaar is. In de plaats hopen we nieuwe sportinfrastructuur te realiseren.'

Parking

Ook voor de parking zijn voorwaarden gesteld. Er moeten minstens 340 parkeerplaatsen komen. Voor niet-zwembadgebruikers is een dagtarief van maximaal 2,5 euro opgelegd.

Elke Brydenbach (N-VA), districtsschepen van Sport in Deurne, is blij met de voorwaarden. 'Het neemt onze bezorgdheden over de toegankelijkheid van verenigingen en scholen weg. Ook de Deurnenaar wordt niet vergeten.' (jas)
.

Bron: De Standaard - 10 Dec. 2016  Pagina 39