Nieuwe brug van 'Den Azijn' plechtig geopend

Op 2 april 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken
Nieuwe brug van 'Den Azijn' plechtig geopend

Vandaag werd de brug van Den Azijn plechtig geopend door Vlaams minister voor mobiliteit Ben Weyts samen met eerste deputé van de provincie Luk Lemmens en de districtsburgemeesters Tjerk Sekeris (Deurne) en Luc Bungeneers (Merksem).

Ook districtsschepenen Elke Brydenbach en Wendy Simons reden gezwind de brug op en af. Waarna die om 12u terug werd opengesteld voor alle weggebruikers.

De oude brug werd in juli 2017 afgebroken en vervangen door een stalen boogbrug. Tegelijkertijd werd het Albertkanaal verbreed.
Districtsburgemeester Tjerk Sekeris is blij dat deze belangrijke verbinding naar het buurdistrict terug open is. “Deze nieuwe brug laat toe dat binnenschepen vier lagen containers kunnen laden waardoor er weer heel wat containervervoer per vrachtwagen van de baan kan worden gehaald. Een goede zaak voor ons district” zegt Sekeris.

“Binnenkort starten de werken aan de brug aan het Sportpaleis. Deze brug kan wel gedurende gans de werken openblijven voor zowel tram als auto”!

Verantwoordelijke: Koen Laenens voorzitter N-VA Deurne
Gemeenteraadslid Stad Antwerpen