N-VA Deurne kuist Bisschoppenhofpark en Arenaweide op

Op 6 juli 2020, over deze onderwerpen: Propere stad

N-VA Deurne heeft zondag 5 juli een opruimactie georganiseerd op twee locaties in Deurne. Het zwerfvuil zowel in het Bisschoppenhofpark in Deurne-Noord als op de Arenaweide in Deurne-Zuid werd opgeruimd.

N-VA Deurne zet zich in, niet alleen in een verkiezingsjaar

Het stadsbestuur met N-VA aan het roer zet sterk in op het aanpakken van zwerfvuil. Dit op verschillende fronten: handhaving en sensibilisering, vuilnisbakken krijgen slimme sensoren, worden optimaal gespreid en er komen nog meer innovatieve vuilbakken (big belly's).

Op verschillende momenten in het jaar gaat de lokale N-VA-afdeling de straat op en ruimt ze gericht plekken in Deurne op. Binnen ons bestuur zijn er ook verschillende mensen reeds straatvrijwilliger bij Ding Dong Deurne. Een straatvrijwilliger is iemand die zich het hele jaar door vrijwillig inzet om zijn/haar woonomgeving zwerfvuilvrij te maken en zo een stukje van Deurne proper houdt.

We zijn goed bezig met z'n allen

Maar het kan natuurlijk altijd nóg beter. Het moet nog beter. Want met een kleine inspanning zijn we binnenkort voorgoed verlost van rondslingerende peuken, klokhuizen, papiertjes, kauwgom en blikjes. Dat wil iedereen toch? Opruimen kost immers niet alleen een bom geld maar ook enorm veel tijd en inzet. Bovendien trekt zwerfvuil ongedierte aan en zorgt het voor heel wat ergernis. Terecht. Niemand vindt het fijn om in een straat bezaaid met zwerfvuil te wonen of in een vuil park te wandelen, laat staan picknicken. Zeg nu zelf, het is toch zoveel leuker om te wonen in een propere buurt?

N-VA heeft een hart voor Deurne

Secretaris Mascha Van Huffelen maakt volgende bedenkingen na het opruimen: "De vondst van vandaag bewijst dat er bij een deel van onze burgers een mentaliteitsprobleem is. Het gaat niet enkel om een blikje dat in de bosjes gegooid wordt of een plastiek zak die onder een bank wordt achtergelaten. Nee, het gaat om het afval van een volledig huishouden dat gedumpt wordt. Een andere vraag die bij me opkomt, is: ‘Zijn de mondmaskers de nieuwe sigarettenpeuken?’”

Voorzitter Peter Wouters is trots op zijn afdeling: "De bestuursleden hebben écht een hart voor Deurne. We hebben ons spontaan verenigd om op een zondag het vuil te gaan rapen. Geen woorden maar daden! Maar liefst 16 zakken vuil hebben we bij elkaar geraapt!"

We houden het samen netjes want Dees Is Wel Deurne Hé?!