N-VA Deurne steunt Rode Neuzen Dag: Een Sidekick Sam voor iedere school

Op 23 november 2021

De corona pandemie en het bijhorende afstandsonderwijs maakte de afgelopen periode extra duidelijk hoe kwetsbaar onze jongeren zijn. Leerkrachten kunnen in dit verhaal een cruciale rol spelen en optreden als belangrijke vertrouwenspersoon.

Rode Neuzen Dag staat sinds 2015 op de Vlaamse kalender. Samen met heel Vlaanderen zamelde de organisatie tijdens de voorbije edities van Rode Neuzen Dag geld in voor projecten die jongeren sterker maken, vooral op scholen.

Sidekick Sam voor Deurnese scholen

Dit jaar wil Rode Neuzen Dag leerkrachten een extra duwtje in de rug geven, zodat zij nog meer een sidekick kunnen zijn voor hun leerlingen. Want jongeren zijn helden in problemen verbergen. En we durven ambitieus te zijn: we zouden graag minstens één leerkracht per school opleiden tot een Sidekick Sam. Een Sidekick Sam is iemand bij wie leerlingen hun hart durven te luchten. Een soort schakel die jongeren na alle lockdowns en digitale contacten weer vlot met elkaar laat omgaan binnen én buiten de schoolmuren.

Districtsschepen voor Jeugd Elke Brydenbach en N-VA fractie steunen

Rode Neuzen Dag wil dit jaar extra inzetten om geld in te zamelen en projecten op zetten om leer ’KRACHTEN’ bij deze belangrijke taak te ondersteunen. Als N-VA Deurne vinden we dit een zeer waardevol initiatief en daarom willen wij vanuit onze afdeling ook graag ons steentje bijdragen. Zo kochten we een Rode Neuzen Pin box, zo tonen we met gans onze afdeling dat we deze actie een warm hart toedragen.

Wil je deze actie ook steunen? Ga dan naar https://www.rodeneuzendag.be/