Grasmatten uitgerold in de nieuwe sportkamer van de Park Groot Schijn

Op 4 augustus 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Park Groot Schijn, Sport
Sportkamer PGS.

DEURNE - Deze week zijn de grasmatten uitgerold in de nieuwe sportkamer van de Park Groot Schijn.
Vandaag hebben de leden van de verschillende sportverenigingen samen met Elke Brydenbach, districtsschepen voor jeugd en Tjerk Sekeris, districtsvoorzitter  de laatste matten uitgerold.

Tussen de sportvelden ligt het sportgebouw met tribunes, kleedkamers en een cafetaria voor elk van de betrokken clubs. De ruwbouw is ondertussen helemaal klaar, nu volgt nog de verdere binnenafwerking. Zo kunnen de clubs in het najaar hun intrek nemen in het gebouw.

Ook de aanleg van het park, of de paden en natuur, rond de sportkamer is van start gegaan. De inrichting van deze eerste ‘groene voegen’ geeft een goed beeld van hoe het volledige park er in de toekomst zal uitzien.

“Met deze eerste sportkamer zetten we een nieuwe stap bij de realisatie van ons ambitieus masterplan Park Groot Schijn”, zegt Elke Brydenbach. “Dat plan maakt van het huidige lappendeken van verenigingen en natuur één leesbaar geheel, waar recreatie, sport, natuur en verenigingsleven elk hun plaats vinden. Het plan kreeg vorm door een unieke samenwerking tussen alle betrokkenen binnen het gebied. Voor dit participatietraject won de stad Antwerpen in 2010 de prestigieuze Vlaamse Ruimtelijke Planningsprijs.”

“Het nieuwe Park Groot Schijn is niet enkel bestemd voor de vele clubs en verenigingen. Het wordt aangelegd als een echt park, van maar liefst 83 hectare groot. Een nieuwe groene long voor iedereen in Deurne, de stad Antwerpen en omstreken”, vult Tjerk Sekeris, districtsvoorzitter aan. “Zo zal op het centrale plein van het park een nieuw skateterrein komen dat wordt aangelegd in samenwerking met het district.”

Kamers en groene voegen

Het masterplan Park Groot Schijn legt in het hele gebied ‘kamers’ vast waarbinnen een bepaalde activiteit kan plaatsvinden. De kamers worden met elkaar verbonden door ‘groene voegen’ waarin wandelpaden, wadi’s, zit- en ligplaatsen en de natuur een plek vinden. Vandaag zijn de volkstuinen en de natuuraanleg in het zuidelijke deel van het park al klaar, net als het speelbos.

Verantwoordelijke Persbericht: Tjerk Sekeris districtsvoorzitter

Foto's: Koen Laenens

Als aanvulling bij deze tekst verwijzen we naar de Link met videofragment (interview Elke Brydenbach stadsradio Antigoon).