Districtsburgemeester Deurne wil opstappen om weg vrij te maken voor nieuw bestuur

Op 6 december 2015, over deze onderwerpen: Politiek

Peter Wouters (N-VA), de burgemeester van het Antwerpse district Deurne, wil opstappen om zo de weg vrij te maken voor een nieuw bestuur met Groen. Dat heeft hij vandaag aangekondigd. Groen gaat in op het aanbod om onderhandelingen op te starten, tot ergernis van kartelpartner SP.A.

De huidige centrumrechtse coalitie in Deurne bestaat uit N-VA, Open VLD en CD&V, maar zij komen één zetel tekort voor een meerderheid sinds voormalig N-VA-raadslid Bruno Denys in het begin van dit jaar zijn partij de rug toekeerde en als onafhankelijke voortging.

Om oppositiepartij Groen te overtuigen om mee te stappen in het bestuur, is Wouters bereid om een stap opzij te zetten. "Wat Deurne nodig heeft, is een stabiele meerderheid met een ambitieus programma dat tegemoet komt aan de belangen van alle Deurnenaars. Door de stap van N-VA en Peter Wouters is er nu een mogelijkheid gecreëerd om daartoe te komen", reageert de partij in een persbericht.