District Deurne lanceert “derde” schoolstraat …

Op 28 december 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Leefmilieu
Langbaanvelden

Vanaf 8 januari 2018 wordt de Waasdonk een nieuwe schoolstraat.

De recente maatregelen die het district in de buurt nam om het verkeer in de straat beter te geleiden lossen de parkeerproblemen (er parkeren nogal wat ouders voor de garages van buurtbewoners) niet op.

De nieuwe directeur van ’t Vliegerke motiveerde personeel en ouders om vanaf 8 januari te straten met een schoolstraat. De straat wordt tussen 8.15 uur en 8.45 uur en van 15.30 tot 16.30 uur afgesloten voor alle gemotoriseerd verkeer. Alleen buurtbewoners kunnen nog uit hun straat rijden. Het proefproject start op 8 januari 2018 en loopt tot 30 juni 2018

De ervaring in de Baron Leroystraat en de Leon Stampelaan leert ons dat kinderen zo’n schoolstraat fantastisch vinden. Het Baroneke is bijvoorbeeld in Deurne Noord de enige school met hoge cijfers voor verkeersveiligheid. Zonder twijfel bereiken wij hetzelfde effect met de schoolstraat op de Waasdonk.

“Drie schoolstraten in Deurne, die alle drie gedragen worden door kinderen, ouders, schooldirecties en buren bewijzen dat Deurne een hart voor kinderen heeft”, lacht Tjerk Sekeris, districtsvoorzitter, die hardop droomt van een vierde en vijfde schoolstraat.

Verantwoordelijke: Tjerk Sekeris districtsvoorzitter.
Foto: Philip Van Acker