Deurnese markten als ontmoetingsplaats zonder drempels, met steun van N-VA districtsschepen

Op 9 mei 2023, over deze onderwerpen: Markt

District Deurne vierde in april de maand van de markt. Samen met Provincie Antwerpen werd er een wedstrijd georganiseerd waarbij bezoekers van de drie Deurnese markten kans maakten op unieke 'Dees is wel Deurne' caddies. De winnaars werden onlangs in de watten gelegd door zowel districtsschepen Van Acker als de marktkramers, die ervoor zorgden dat de winnaars niet alleen met een nieuwe, maar ook met een volle caddie naar huis gingen.

De districtsschepen benadrukt het belang van markten voor het sociale weefsel in Deurne: "Als district dragen we onze markten enorm in het hart. Een markt is niet alleen een plaats waar je kwaliteitsproducten kan kopen, maar speelt ook een belangrijke rol in ons sociaal weefsel." Hij prijst de marktkramers voor hun inzet en betrokkenheid bij de klanten: "Ze helpen steeds met de glimlach en een kwinkslag, maar zijn ook vaak een luisterend oor voor die mensen en hun bezorgdheden."

De markt is een plek waar mensen elkaar hartelijk begroeten, een praatje slaan en genieten van een gezellige sfeer

In een tijd waarin het aantal alleenstaanden toeneemt en er sprake is van groeiende vereenzaming, is het volgens de schepen belangrijk dat mensen elkaar kunnen ontmoeten in een omgeving zonder sociale druk. "Een markt is bij uitstek zo'n ontmoetingsplaats waar er geen drempels zijn."

Van Acker wil graag zijn waardering uitspreken voor de marktkramers, die onder alle weersomstandigheden met een goed humeur klaarstaan om de marktbezoekers te ontvangen. "Ze maken de fijne sfeer compleet met humor en veel menselijke warmte."