Bijenvriendelijk district

Op 22 december 2017, over deze onderwerpen: Initiatiefrecht gemeente- en districtsraadsleden
img_bijen.jpg

De Vereniging voor Openbaar groen heeft afgelopen week de winnaars bekendgemaakt van de finale van de Groene Lente 2017.
Met de Groene Lente wil De vereniging openbaar groen promoten door interessante, creatieve en vernieuwende groenprojecten in de kijker te plaatsen.

In de categorie ‘Bijenvriendelijke gemeente’ beloont VVOG, in samenwerking met het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie, de gemeenten die in 2017 bijenvriendelijke initiatieven hebben opgezet. Het district Deurne ontving hiervoor een bord met 1 bijensymbool.

De bloemenweides in het district Deurne maken de leefomgeving van ons district mooier en zijn een belangrijke meerwaarde voor de biodiversiteit, ze dragen immers bij aan goede leefomstandigheden van bijen en andere dieren.

Op de begraafplaats Sint-Rochus staan 4 bijenkasten. Op het dak van bibliotheek Couwelaer staat 1 bijenkast. De 'bibliotheekbijen' genieten van het voedsel dat ze vinden in het nabijgelegen Sint-Fredeganduskerkhof. Districtsraadsraadslid Jeff Braam is tevreden met de prijzen. Zijn interpellatie indertijd werpt nu zijn vruchten af.

Verantwoordelijke: Koen Laenens voorzitter N-VA Deurne
Gemeenteraadslid Stad Antwerpen