Bibliotheek Couwelaar krijgt in 2018 een inleverbus.

Op 6 oktober 2017, over deze onderwerpen: Cultuur
Bibliotheek Couwelaar

DEURNE - Onlangs werd bibliotheek Arena uitgeroepen tot de 3de beste bibliotheek van Vlaanderen en Brussel..

Maar Deurne telt niet één maar twee bibliotheken. In 2021 staat er een grote restyling gepland voor bibliotheek Couwelaar. Omwille van de unieke architectuur van dit gebouw zal deze restyling met zorg worden aangepakt en zijn we ervan overtuigd dat we in de toekomst nog een tweede geslaagde bibliotheektransformatie tegemoet gaan.

Ondertussen blijven ze in bibliotheek Couwelaar niet stil zitten. Ze optimaliseren hun collectie verder. Daarnaast wordt er een RFID (Radio-frequency identification) systeem geïnstalleerd. Eén van de mogelijkheden van dit systeem is dat gebruikers zelf boeken kunnen in- en uitchecken. Verder zal er ook een inleverbus komen.

Districtsraadslid Freya Van Alsenoy (N-VA) is enorm blij met deze inleverbus. Zij ijvert reeds sinds 2015 voor een inleverbus aan bibliotheek Couwelaar. Momenteel moet men vanuit Deurne Noord naar bibliotheek Arena (Deurne Zuid) of bibliotheek Permeke (Antwerpen Centrum) om een boek in te leveren buiten de uren. Raadslid Van Alsenoy: “Het is voor iedereen veel gemakkelijker als je boeken buiten de uren ook kan binnenbrengen in die bib waar je ze ontleend hebt, zo hoeven de stadsdiensten de boeken die werden binnengebracht op een andere locatie niet terug naar Deurne rijden. Iedereen wint hier dus bij.”

Verantwoordelijke: Koen Laenens voorzitter N-VA Deurne
Gemeenteraadslid Stad Antwerpen