Aanleg van nieuwe rioleringen Waalhofstraat

Op 5 september 2016, over deze onderwerpen: Leefmilieu, Mobiliteit en openbare werken
Waalhofstraat

DEURNE - In het voorjaar van 2017 wordt de Waalhofstraat volledig afgesloten voor alle verkeer en start Rio-Link met de aanleg van nieuwe rioleringen. André Gantman, voorzitter van Waterlink, stelde zelf vast dat de rioleringen in erg slechte staat waren. André Gantman: “De bestaande riolering is in slechte staat en zal vervangen worden door een gescheiden rioleringsstelsel”.

Het district Deurne maakt van de rioleringswerken gebruik om aansluitend de wegenis te vernieuwen. “Met onder andere het terugbrengen van de snelheid van vijftig naar dertig, de aanleg van een snelheidsremmer centraal in de straat en de bouw van een toegangspoort aan de kant van de Boekenberglei hoopt het district de verkeersveiligheid te verbeteren” verklaart Tjerk Sekeris, district voorzitter.

Er komen bovendien tien bomen in de straat en de huidige kasseien verdwijnen en worden vervangen door asfalt.  De huidige straatverlichting is in slechte staat en wordt ook conform het lichtplan vervangen.

Tjerk Sekeris, district voorzitter.