Proefproject Deurne is een groot succes!

Op 23 april 2012

Even in herinnering brengen dat we in fase 1 gestart zijn met de tijdelijke werkzaamheden aan de Bisschoppenhoflaan, kwestie van de reacties van de Deurnse bevolking op deze kleine prikkel in de kaart te brengen. Zoals verwacht trad er vrij snel gewenning op. De inwoners zijn vertrouwd met doffe ellende. Ze wonen namelijk in Deurne.

In fase 2 gingen we over tot de Turnhoutsebaan. Vrijwel tegelijkertijd werd er gestart met de werkzaamheden aan de Herentalsebaan. Als logisch alternatief voor de Turnhoutsebaan konden we die vluchtoptie niet te lang openhouden. Het verkeer gaat er nu over één rijstrook - met behoud van de wachttijden aan de verkeerslichten - met ellenlange files tot gevolg. Daar we gewaar werden dat nogal wat bestuurders vervolgens de Singel op wilden, hebben we die dan ook maar afgesloten stadinwaarts.

Fase 3 dan. Momenteel is ook de Hooftvunderlei als verbindingsweg tussen de Turnhoutsebaan en de Herentalsebaan voor maanden dicht. En het verhoopte resultaat is er. We merken een stijging in het gebruik van tram en trein. We stellen dan ook voor om het proefproject Deurne uit te breiden naar alle gemeentes, zodat de hardleerse Vlaming eindelijk zijn auto aan de kant laat, tot meerdere eer en glorie van ons Openbaar Vervoer!