Parking voor den Auto

Op 6 oktober 2014

De P.V.D.A. hield op de districtsraad van 25 september een pleidooi om de investeringen in openbaar groen, speeltuinen en ontmoetingsruimten in de buurt Kronenburg terug te schroeven.

Na een traject dat meer dan vier jaar geduurd heeft kunnen de kinderen van de wijk eindelijk spelen op hun “groene sproeten”. Deze sproeten zijn kleine groene pleintjes midden in een wijk waar heel wat jonge gezinnen met kinderen wonen. Een buurt met weinig openbaar groen, gekneld tussen de Bisschoppenhoflaan en het Albertkanaal krijgt eindelijk ademruimte dankzij een geslaagde ingreep van het districtsbestuur.

De P.V.D.A. pleit voor meer parkeerplaatsen in de wijk. Hebben onze kinderen dan geen recht om te spelen? Moeten onze buurtbewoners elkaar ontmoeten op een parkeervak?

Merkwaardig: vorige legislatuur keurde raadslid Dirk van Duppen, dokter bij Geneeskunde voor het Volk en districtsraadslid voor de P.V.D.A. de budgetten voor de “groene sproeten” wel goed.  Vandaag stellen de communisten deze “groene sproeten” in vraag.

P.V.D.A.? Parking voor den Auto!