N-VA Deurne wil Rivierenhof in handen van district

Op 7 september 2012

Het Rivierenhof is een provinciaal groendomein. Wat is het voordeel om dit in handen van het district te geven? Peter Wouters, voorzitter van N-VA Deurne: “Momenteel worden in het Rivierenhof sportclubs geherlokaliseerd zonder dat men hen hierover geïnformeerd heeft. Er zijn bezoekers die door het park fietsen en al eens blijven kijken bij de ene club en dan weer bij de andere. Die beleving dreigt weg te vallen. Als je alles bij elkaar zet, is er ook minder passage in het park en creëer je een gevoelen van onveiligheid. Verder wensen wij een echt speelbos voor jongeren.”

“En tenslotte zouden wij bovenop het culturele aanbod van nu, ook kleinere lokale gezelschappen in het openluchttheater aan bod laten komen.” Volgens Wouters moet met de overdracht van deze bevoegdheid ook het bijhorend budget overgeheveld worden.

Andere speerpunten in het programma zijn mobiliteit, veiligheid en woonbeleid. Het district moet voor iedereen vlot bereikbaar zijn, of je nu met de fiets, de bus of de auto rijdt. Straten mogen bijgevolg niet meer versmald worden. En het kruispunt Turnhoutsebaan - Singel moet weer open.

De N-VA wil ook de wijkagent terug in de straat. Het district moet lokale administratieve sancties kunnen uitvaardigen. En tenslotte wil de partij de herwaardering van pleintjes, meer groen en de heraanleg van voetpaden. De partij presenteerde ook haar kandidaat-districtsleden. Lijsttrekker is Peter Wouters. Hij wordt gevolgd door Elke Brydenbach en Tjerk Sekeris. De lijst wordt geduwd door nationaal voorzitter Bart de Wever.

Voor hem staat uittredend districtsraadslid Bart De Vos en Nabila Ait Daoud, zaakvoerster van Tramezzini. Ook nog op de lijst staan voormalig stadsschepen André Gantman en Koen Maes, organisator van Jeugd 2000.