Grijze geluidspanelen worden kunstzinnige skyline

Op 26 november 2014

De grijze geluidspanelen op de brug over de Ruggeveldlaan in Deurne worden vanaf morgen opgefleurd en krijgen een kunstzinnige aankleding. Het gaat om een ontwerp van de Deurnse kunstenaar Kenson: een kunstige skyline en een abstracte vertaling van wat er rondom de brug gebeurt. Als alles volgens de planning verloopt, zullen de werken ongeveer een week duren.

De Ruggeveldlaan is een belangrijke verbindingsweg tussen Deurne-Noord en Deurne-Zuid. De brug van de autosnelweg die deze weg kruist, was in het verleden vaak het doelwit van graffitispuiters. Na een uitgebreide schoonmaakbeurt beslisten het districtsbestuur en de stad Antwerpen in samenwerking met de Vlaamse overheid om de geluidspanelen aan de brug definitief te verfraaien en een nieuwe look te geven.

Kunstzinnige skyline

De Deurnse kunstenaar Kenson maakte een ontwerp dat door middel van kleeffolie wordt aangebracht op de geluidspanelen. Het concept van de bestickering bestaat uit een vormcollage van texturen, kleuren, typografie en impressies. Het is een soort skyline en een abstracte vertaling van wat er rondom de brug gebeurt, in het toekomstige park Groot Schijn en op de sportvelden.

Klaar op een week

De aankleding van de 300 m² geluidspanelen start morgen, 27 november. De werken zullen ongeveer één week duren. Die termijn kan uitzonderlijk verlengd worden door slecht weer, technische problemen of andere onvoorziene factoren.

Volg de werken op Facebook

Op de Facebookpagina van het district, www.facebook.com/districtdeurne, is de ontwikkeling van het kunstwerk op de voet te volgen. Geïnteresseerden kunnen ook ter plekke een kijkje gaan nemen.

Verantwoordelijke: Peter Wouters, districtsvoorzitter.