Bosuilstadion krijgt unieke muurschildering

Op 22 oktober 2013

Het district Deurne frist de omgeving rond het Bosuilstadion grondig op. Het stadion ligt in een groene omgeving maar daar is van de straatkant weinig van te merken door de grijze muren die het gebouw omringen. Daarom komt er op die muren nu een monumentale muurschildering. Daarnaast worden de bestaande paaltjes aan het stadion vervangen door mooier hekwerk, de vijver wordt schoongemaakt en er worden goaltjes voor kinderen geplaatst op de parking van de sportclub.

De schilderwerken op de grijze muur aan het Bosuilstadion zijn al gestart. Ze kregen een basislaag zodat de kunstenaars deze week kunnen starten aan de definitieve tekening. Rawlinez, Spraypaint artists en de Aerosolkings zullen er samen zorgen voor een streetartkunstwerk van 800 m².

Supporters en Deurnenaars beslisten mee
Het waren de supporters van Royal Antwerp Footballclub (RAFC) en alle Deurnenaars die mee bepaalden wat er op de muur komt. Alle aangebrachte ideeën zijn overgedragen aan kunstenaar Arkis van Rawlinez, zelf een fervent supporter van de voetbalclub, die ermee aan de slag ging.

Via de Facebookpagina van het district konden geïnteresseerden stemmen op twee ontwerpen. De overduidelijke winnaar met meer dan tweehonderd stemmen is een ontwerp waarin onder andere tien belangrijke voetbaliconen verwerkt zijn. Het gaat om Vic Mees, Bob Geens, Hans-Peter Lehnoff, Karl Kodat, Laszlo Fazekas en Rudi Smidts. Over de overige vier wordt nog nagedacht. Daarnaast zullen ook de skyline van Antwerpen en een opvallende bosuil op de muur prijken.

De graffiticrews zijn nu volop bezig met de voorbereidende werken. De Deurnenaars en Antwerp supporters zullen de komende weken hun muur zien veranderen in een straf kunstwerk op maat van R.A.F.C.

Verantwoordelijke: Peter Wouters, districtsvoorzitter Deurne,