Bart De Wever vliegt erin

Op 18 mei 2012

In het kader van de 22ste Stampe Fly In zal Bart De Wever op zaterdag 19 mei van Wevelgem naar Deurne vliegen in een tweedekker van de vroegere Deurnese constructeur Stampe en Vertongen. De piloot is Bruno Van Waeyenberghe, N-VA lijsttrekker in Oudenaarde. Onder voorbehoud van de weersomstandigheden ziet het vluchtschema er als volgt uit :

• 10.00 uur : aankomst Bart De Wever in Kortrijk-Wevelgem. Ontmoeting met lijsttrekkers N-VA voor Wevelgem, Kortrijk
• 11.00 uur : vertrek luchthaven Kortrijk-Wevelgem
• 11.45 uur – 12.00 uur : aankomst luchthaven Deurne

Economisch belang regionale luchthavens is voor N-VA evident

Eindelijk wordt er een begin gemaakt van een ambitieuzer beleid t.a.v. de regionale luchthavens in Vlaanderen waarbij de nodige investeringen worden gedaan om de luchthavens op een veilige manier uit te baten.

Luchthaven Antwerpen : In september starten de werken voor de ondertunneling van de R11 ter hoogte van de startbaan van Deurne. Werken die de N-VA al eist sinds meer dan tien jaar, getuige daarvan een actie die de partij ervoor voerde vlak na de stichting van de n-va waarbij Bart De Wever en anderen symbolisch de graafwerken gingen starten. De prioritaire  uitvoering van de ingreep werd door de N-VA bekomen in het compromis binnen de Vlaamse regering over het masterplan. De luchthaven krijgt daarmee ter elfder ure zekerheid over haar voortbestaan.
Luchthaven Kortrijk-Wevelgem : ook hier worden enkele investeringen gepland in 2013 om de luchthaven te moderniseren en verder te beveiligen.

Momenteel zitten we ook in de laatste rechte lijn voor het aanduiden van een privé-uitbater voor de verschillende regionale luchthavens. Hiermee krijgen de regionale luchthavens de nodige rechtszekerheid om de intenties van de Vlaamse regering te realiseren inzake exploitatie en ontwikkeling van de betrokken luchthavens.

“We hopen dat dit het startschot mag zijn voor een ambitieuzer beleid t.a.v. de regionale luchthavens. In Rotterdam, Eindhoven en Maastricht zien we dat de lokale overheid en de burgemeesters zich volop scharen achter deze poorten die heel wat tewerkstelling creëren. Dat moet ook in Vlaanderen kunnen”, zeggen N-VA lijsttrekkers Bart De Wever (Antwerpen), Bruno Van Waeyenberghe (Oudenaarde), Filip Daem (Wevelgem) en Catherine Waelkens (Kortrijk).

“Hiermee gaat een jongensdroom in vervulling.”

Ten persoonlijke titel is Bart De Wever zeer verheugd om eindelijk met een uniek, Antwerps vliegtuig de lucht in te gaan. Eerdere aanbiedingen botsten helaas op het bekende obesitasprobleem, het was met andere worden tot voor kort fysiek onmogelijk. Om in dit lokaal verkiezingsjaar een tocht te maken die van Kortrijk over Oudenaarde, Gent, Sint-Niklaas, Beveren tot in het eigen Antwerpse Deurne leidt, is een jongensdroom die in vervulling gaat.