Antwerpenaars kunnen favoriete buurtwinkel belonen met De Gouden Glimlach

Op 17 januari 2014

Op maandag 20 januari gaat de vijfde editie van de Gouden Glimlach van start. Antwerpenaars kunnen met die wedstrijd stemmen op hun favoriete lokale handelaar en hem zo belonen of bedanken voor zijn service en vakmanschap. 45 deelnemende handelaars zullen doorgaan naar de eindronde en maken kans op een groot feest voor alle klanten en buren. Ze moeten zelf zo veel mogelijk klanten warm maken om hen naar de volgende ronde te stemmen. Stemmen kan online, via sms of via een papieren stemformulier in de buurtwinkel.

Aan de vijfde editie van De Gouden Glimlach doen maar liefst 270 lokale handelaars mee die een uitgesproken buurtfunctie hebben zoals een slagerij, groenten- en fruitwinkel, koffie- en theewinkel of een poelier. De wedstrijd vormt een ideale kans voor klanten om hun favoriete handelaars te bedanken voor hun service en vakmanschap. Dat kan eenvoudig door te stemmen: van de 270 deelnemende buurtwinkels, kunnen de 45  winkels met de meeste stemmen door naar de volgende ronde.

Klanten kunnen hun stem uitbrengen van 20 januari tot 31 januari. Dat kan op drie manieren:

  • online via www.degoudenglimlach.be  
  • door een ingevuld stemformulier te deponeren in de daartoe bestemde urne in de deelnemende handelszaak
  • door ‘GOUD (spatie) <DEELNEMINGSNUMMER>’ te sms’en naar 6390 (0,15 euro/sms). De deelnemingsnummers staan op www.degoudenglimlach.be  

Op 14 februari worden de 45 buurtwinkels bekendgemaakt die doorgaan naar de volgende ronde. Zij krijgen bezoek van een mystery shopper. Op basis daarvan kiest een professionele jury De Gouden Glimlach 2014 en per district een Zilveren Glimlach 2014. Op 13 maart worden de winnaars tijdens een groots evenement bekendgemaakt.  De winnaar van De Gouden Glimlach krijgt een groot buurtfeest voor al zijn klanten en buren.

Zelf campagne voeren
Elke handelaar krijgt een Gouden Glimlach promopakket om campagne te voeren. Het is de bedoeling om zelf zo veel mogelijk klanten aan te sporen voor hen te stemmen.

Steun je buurtwinkel
Tijdens de stemperiode kunnen klanten hun deelnemende favoriet ook steunen door een fanmail te posten op www.steunjebuurtwinkel.be en te delen via social media-kanalen. Met hun boodschap betuigen ze hun waardering voor het vakmanschap en de dagelijkse inspanningen van de buurtwinkel.

De Gouden Glimlach komt tot stand mede met de steun van mediapartners atv, Gazet van Antwerpen en Radio 2. 

Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor middenstand

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is