Koen Maes

Bestuurslid

Koen Maes (°1957) is gehuwd met Sabine Haenen (verpleegster, met een ernstige beperking na een hersenbloeding); vader van Dafne, Alexander en Luca; grootvader van 4 kleindochters. Hij is licentiaat Lichamelijke Opleiding, afdeling recreatiesport, openluchtleven en sportmanagement (KU Leuven). Hij is ook master Marketing (EHSAL, Brussel) en master Toeristisch Management (LUC, Hasselt).

Hij werkte aan de KU Leuven, aan de technische scholen TRN (Merksem) en TNA (Londenstraat, Antwerpen). Sinds 2018 is hij gepensioneerd leraar en deeltijds mantelzorger. In een aangepaste riksjafiets reed hij op 51 dagen met Sabine naar Compostela.

Hij was BLOSO-trainer (Vlaamse Trainersschool), internationaal skileraar en jeugdtrainer voetbal. Hij is lid van verscheidene sportieve, sociale en Vlaamse verenigingen.

Hij is penningmeester van de Unitas Tuinwijk vzw; secretaris van het Natuurhistorisch Museum Boekenberg vzw (beter bekend als “de Grot”); voorzitter van Jeugd 2000 vzw (watersportvakanties voor jongeren); coördinator Kerstconcert van de Marnixring Voorkempen Pater Stracke. Kort na het einde van de VU werd hij lid van de N-VA. Van 2012 tot 2018 zetelde hij in de districtsraad van Deurne. In 2021 volgt hij Peter Wouters op als voorzitter N-VA-afdeling Deurne.

De doelstellingen van de N-VA zijn dé houvast om een consequente politiek te voeren: rechtvaardig, sociaal, democratisch èn Vlaams.