Skaters en steppers welkom op Arenaplein in Deurne met nieuwe skatecontainer

Op 19 april 2023, over deze onderwerpen: Jeugd, Sport

Skaters en steppers hebben vanaf vandaag een nieuwe plek om hun vaardigheden te tonen en te verbeteren. Het Arenaplein in Deurne is voor de komende maand omgetoverd tot een skateparadijs met een speciale skatecontainer.

De container is een samenwerking tussen het district Deurne, Sporting A en Skateboard Academy (SBA). Bezoekers kunnen hun eigen materiaal meenemen of lenen van SBA, inclusief bescherming. De toegang is gratis voor iedereen.

Volgens districtsschepen voor sport Elke Brydenbach, is de skatecontainer onderdeel van een grotere visie om urban sports in Deurne te promoten. "We hebben in de vorige legislatuur geïnvesteerd in een splinternieuw skatepark in Park Groot Schijn. We willen 'de beginnende skater' extra begeleiden en ondersteunen. Daarom hebben we in samenwerking met Skateboard Academy Antwerpen verschillende initiaties voorzien op het Arenaplein, zoals workshops voor scholen en skate-sessies voor beginners op woensdagmiddag."

Grote skatecontest in Deurne

Brydenbach hoopt dat de skatecontainer en de initiaties zullen bijdragen aan het aanmoedigen van jongeren om meer te bewegen en hen kennis te laten maken met de urban sports. "Mijn ultieme droom is dat we op termijn een grootse 'skate contest' tussen de verschillende districten kunnen organiseren waarbij we ons eigen skatepark nog eens extra in de kijker kunnen zetten!"

"Het is fantastisch om te zien dat de districtsschepen voor sport en verschillende partners in Deurne samenwerken om urban sports te promoten en jongeren aan te moedigen om meer te bewegen. De nieuwe skatecontainer op het Arenaplein is een geweldige toevoeging aan onze buurt en ik ben ervan overtuigd dat het jongeren zal inspireren om hun passie voor skaten en steppen te ontdekken en te ontwikkelen." - Sonja Stoop, wijkverantwoordelijke in Deurne.

De skatecontainer werd vandaag tijdens de buitenspeeldag officieel in gebruik genomen. Brydenbach toonde zelf ook haar steun voor de urban sports door een poging te wagen op een skateboard. "Ik ga het beste van mezelf geven en een poging ondernemen om een 'heelflip', 'kickflip' en 'boardslide' uit te voeren. Maar mezelf en mijn evenwichtsgevoel kennende, zal ik al blij zijn als ik enkele meters kan afleggen op een skateboard zonder al te veel kleerscheuren eraan over te houden," aldus Brydenbach.