N-VA stadscongres Antwerpen legt programma voor de gemeenteraadsverkiezingen vast… en kiest lijsttrekker

Op 21 januari 2024

Vandaag keurden 500 enthousiaste leden van N-VA stad Antwerpen het partijprogramma voor de komende gemeenteraadsverkiezingen goed. In zaal BluePoint in Berchem verkozen de leden meteen ook huidig burgemeester Bart De Wever als lijsttrekker voor deze campagne.

Antwerps N-VA-voorzitter Carine Leys, schepenen Koen Kennis (tevens congresvoorzitter), Annick De Ridder,  Nabilla Ait Daoud, Peter Wouters en Els van Doesburg gaven samen met eerste gedeputeerde van de provincie Antwerpen Luk Lemmens duiding bij het programma.

Geen avonturen, laat Bartje maar verder besturen.

N-VA stad Antwerpen spreekt met dit sterk programma de duidelijke ambitie uit om de lijn van goed bestuur en financieel gezond beleid verder te trekken. Ook de volgende zes jaar wil N-VA hard verder bouwen aan een stad die nog veiliger en aangenamer is om in te wonen, werken en leven. Een stad waarop elke Antwerpenaar trots kan zijn.

N-VA Antwerpen zet onder andere in op een verdere belastingverlaging van nog eens 1% voor alle Antwerpenaren, een warm hart voor senioren, propere en verzorgde straten, en slimme stadsvernieuwing op maat van jonge gezinnen. Een verplichte burgerstage voor Antwerpse scholieren zal jongeren zin in burgerzin geven. We bestendigen en versterken ons statuut van veiligste grootstad en vieren onze Antwerpse tradities met alle luister.

Doorheen het hele programma loopt een duidelijke rood-witte draad: N-VA staat voor een sterke stadsgemeenschap die elkaar vindt in het gebruik van het Nederlands en onze gedeelde waarden. Antwerpen is onze thuis, trots en toekomst.