N-VA Deurne viert Vlaamse Feestdag met De Romeo's en Argenta Classic

Op 19 juni 2023, over deze onderwerpen: Cultuur, Sport

Het is weer tijd voor de jaarlijkse viering van de Vlaamse Gemeenschap in Deurne! Op zondag 9 juli 2023, geeft N-VA Deurne een feest dat zowel de gemeenschap als de Vlaamse cultuur eer aan doet. Dit jaar wordt het district getrakteerd op een gratis optreden van De Romeo's, en de opwindende wielerwedstrijd 'Argenta Classic - 2 Districtenpijl Ekeren-Deurne'.

"Het Feest van de Vlaamse Gemeenschap is voor ons een speciaal moment om te vieren wat ons als Vlamingen verenigt. We zijn dan ook verheugd dat we De Romeo's hebben kunnen strikken om onze Vlaamse Feestdag nog feestelijker te maken," zegt districtsburgemeester Tjerk Sekeris. De Romeo's, bekend om hun feestelijke muziek, zullen hun optreden om 17 uur starten op de parking voor het districtshuis.

"Sport en cultuur zijn krachtige instrumenten om onze Vlaamse identiteit te vieren. En dit jaar pakken we het groots aan in Deurne", zegt Elke Brydenbach, schepen van Sport. "Met een energiek optreden en de spannende wielerwedstrijd 'Argenta Classic - 2 Districtenpijl Ekeren-Deurne', vieren we onze Vlaamse Feestdag op de best mogelijke manier. Deurne Feest! beloofd weer de moeite te worden, kom en vier met ons mee!"

De renners starten in Ekeren en finishen op de Hooftvunderlei, pal voor het districtshuis. Wielerfans kunnen de wedstrijd live volgen vanaf 12 uur in een speciaal koerscafé met groot scherm en live stream.

En er is meer!

Naast muziek en sport, kunnen bezoekers ook genieten van een rommel- en feestmarkt, met een breed scala aan randactiviteiten die worden georganiseerd door de winkeliersvereniging Deurne Centrum. Bezoekers kunnen van 9 tot 17 uur snuisteren tussen de kraampjes van de rommelmarkt in de Gallifortlei en zijstraten. Van 12 tot 16 uur kunnen kinderen zich uitleven in het kidsdorp. En de hele dag door zijn er drank- en eetkraampjes, muziek en andere animaties in Deurne-Centrum.

Let op: In bepaalde straten geldt een tijdelijk parkeerverbod in verband met de wielerwedstrijd en de randanimatie.

Dus, Deurnenaars, laten we onze Vlaamse Gemeenschap vieren en ons district laten bruisen van Vlaamse trots en vreugde!

Voor verdere vragen kan men altijd terecht bij het contactcenter van stad Antwerpen via info [at] stad.antwerpen.be of op telefoonnummer 03 22 11 333.

Beelden Stefan Lambrechts