N-VA Deurne duidt Tjerk Sekeris aan als lijstrekker voor districtsraadsverkiezingen oktober 2024

Op 26 april 2024, over deze onderwerpen: Politiek

Tjerk Sekeris kan je moeilijk een politiek beest noemen … “what you see is what you get”. Luisterbereid, lachend, gul, goed gezind, visionair, speels, geestdriftig … allemaal eigenschappen die de Deurnenaar hem toedichten.

En dan is het logisch dat zijn partij hem kiest om opnieuw lijsttrekker te worden. “Ik ben burgemeester geworden in moeilijk omstandigheden, vandaag 10 jaar geleden, maar ik heb er mij volledig in gesmeten”, lacht Tjerk Sekeris.

Trots op Deurne

Het is vooral de heraanleg van Deurne Dorp, dé Herentalsebaan, Wim Saerensplein en Park Groot Schijn waar Tjerk Sekeris trots op is. "We hebben aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het opnieuw op de kaart zetten van Deurne. We hebben geïnvesteerd in pleinen en straten in alle buurten van Deurne. Dit heeft geleid tot een aanzienlijke verbetering van de leefbaarheid van vele buurten.We hebben ook geïnvesteerd in het verbeteren van de verkeersveiligheid in Deurne, met nieuwe fietspaden, veilige oversteken en andere verkeersmaatregelen. Daarnaast hebben we de lokale economie gestimuleerd door het ondersteunen van lokale ondernemers en het organiseren van evenementen en markten.

Kortom, in Deurne hebben we hard gewerkt om de leefbaarheid en het welzijn van onze inwoners te verbeteren. En we blijven ons inzetten voor een bruisend en aangenaam district waar iedereen zich thuis voelt.

Groener en meer verbonden

Deurne is met meer dan 80.000 inwoners een dichtbevolkt district. Daar hebben wij op ingespeeld: wij vernieuwden parken, sportterreinen en speeltuinen. Wij bouwden met “Ding Dong Deurne”, de iconische naam van wat vroeger Stadsmakers was, verder aan ontmoeting, buurt en straatfeesten. En met “Zet Tjerk aan het werk” (het spreekuur nvdr) maakten we de kloof met de politiek kleiner.

Waar het de voorbije jaren misliep?

“Door de coronacrisis, de cyberaanval en oorlog in Oekraïne, hebben we in sommige dossiers vertraging opgelopen. In een ideale wereld zouden de Ter Rivierenlaan, Tweemontstraat, Frank Craeybeckxlaan, Lakborslei, Wouter Haecklaan en de Te Couwelaerlei al afgewerkt moeten zijn.

Moedige beslissingen versus tik-tok-populariteit

De belangrijkste lessen die hij leerde, waren volgens Sekeris om altijd naar de inwoners te luisteren en open te staan voor nieuwe ideeën. "Het is belangrijk om te luisteren naar wat de mensen uit ons district nodig hebben en daarop in te spelen. En niet alleen de roepers op de sociale media en de publieksmomenten. Wij probeerden altijd transparant en eerlijk te communiceren, zodat iedereen weet waar we mee bezig zijn en waarom we bepaalde beslissingen nemen. Dat zijn niet altijd populaire boodschappen, maar dat is net wat mensen van de politiek moet verwachten; de juiste beslissing voor de toekomst, niet de meest populaire, dan start je beter een tik-tok-account.”

Want wij zijn wel Deurne!

Met het oog op een derde termijn is Sekeris vastberaden om zijn werk voort te zetten en het leven in zijn district verder te verbeteren. "Ik blijf me inzetten voor een veilige en leefbare omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen met de inwoners wil ik blijven bouwen aan een Deurne waar iedereen kansen krijgt en gelukkig kan zijn."

”Ik ben trots op wat we tot nu toe hebben bereikt, maar ik blijf ambitieus en wil Deurne blijven verbeteren. Samen met een bijzonder sterke lijst kandidaten wil ik daar aan blijven werken, want wij zijn wel Deurne!”