Jong N-VA Deurne brengt warmte deze kerst met gulle donatie aan JOE FM's 'Pakje Van Je Hart'

Op 21 december 2023, over deze onderwerpen: Politiek

In een hartverwarmend gebaar van solidariteit heeft Jong N-VA Deurne zich ingezet om deze kerstperiode een verschil te maken voor kinderen die opgroeien in armoede. Tijdens hun jaarlijkse evenement 'Get Loose With The Moose', gehouden in Café Den Witten Hert, heeft de organisatie door de verkoop van rendierhoedjes een bedrag van €250 ingezameld, welke verdubbeld werd door N-VA Deurne tot een indrukwekkende €500.

Deze donatie werd gisteren overhandigd aan de actie van JOE FM, 'Pakje Van Je Hart', een initiatief dat zich inzet om kinderen die opgroeien in armoede een vrolijkere kerst te bieden. Zo wordt bijvoorbeeld 25% van de baby’s in Deurne geboren in een kansarm gezin, wat vaak betekent dat de feestelijke traditie van cadeautjes onder de kerstboom voor hen niet weggelegd is.

Jongerenvoorzitter Tom Van Eycken sprak over het belang van het evenement: "Met 'Get Loose With The Moose' wilden we niet alleen een leuke avond bieden, maar ook iets teruggeven aan Deurne. Het is hartverscheurend te weten dat zoveel kinderen zonder cadeautjes de kerst moeten doorbrengen."

Voorzitter Mascha Van Huffelen voegde toe: "Deze donatie aan 'Pakje Van Je Hart' is onze manier om te zeggen dat niemand vergeten wordt deze kerst. Het gaat om meer dan alleen geld; het is een teken van hoop en zorg voor de meest kwetsbaren onder ons."

De overhandiging vond plaats op de Grote Markt van Antwerpen, waar de tijdelijke standplaats van JOE FM een bruisend centrum van liefdadigheid is geworden tijdens de jaarlijkse kerstmarkt. Het evenement 'Get Loose With The Moose', met zijn apres ski-thema, was niet alleen een succes in termen van opkomst en sfeer, maar ook een krachtig voorbeeld van hoe lokale evenementen een positieve impact kunnen hebben.