Fractieleidster en schepen voor sport nemen de ijskoude uitdaging aan tijdens de jaarlijkse jjsberenduik

Op 21 januari 2024

Vandaag hebben schepen voor sport Elke Brydenbach en fractieleidster Freya Van Alsenoy deelgenomen aan de jaarlijkse Nieuwjaarsduik, bekend als de #Ijsberenduik. Een frisse start van het nieuwe jaar.

De Nieuwjaarsduik, een evenement dat zich inmiddels heeft genesteld als een geliefde traditie in Deurne, zag dit jaar weer een groot aantal deelnemers die de kou trotseerden. Onder hen waren onze eigen Elke Brydenbach en Freya Van Alsenoy, die met hun deelname niet alleen hun sportieve geest toonden, maar ook hun verbondenheid met Deurne.

Schepen Brydenbach benadrukte het belang van dergelijke evenementen: “Het gaat niet alleen om het sportieve aspect, maar ook om het samenbrengen van mensen. Het is fantastisch om te zien hoe Deurne zich rond zulke tradities verzamelt.”

Na de duik kwamen de deelnemers en toeschouwers samen om op te warmen met glühwein, jenever, soep en warme chocolademelk. Het was een gelegenheid waarbij politiek en plezier hand in hand gingen, waarmee N-VA Deurne wederom haar betrokkenheid bij Deurne en haar inwoners demonstreerde.

Fractieleidster Van Alsenoy voegde toe: “De Nieuwjaarsduik is een symbool van frisse moed en een positieve start van het jaar. We zijn trots dat we deel uitmaken van deze prachtige traditie, we gaan ervoor in 2024!