10.000 vliegtuigtickets: N-VA steunt luchthaven met ludieke actie tijdens wijkbabbel

Op 8 december 2023, over deze onderwerpen: Luchthaven Deurne

Op zaterdag 16 december houden de lokale N-VA afdelingen van Deurne en Berchem een bijzondere wijkbabbel aan de luchthaven van Deurne. Deze editie is niet alleen een viering van de bijna 100 wijkbabbels sedert 2012 door de Deurnese afdeling, maar ook een unieke kans voor buurtbewoners om Antwerpen vanuit een ander perspectief te zien.

Districtsburgemeester van Deurne, Tjerk Sekeris, benadrukt de betekenis van het gegeven: “We zijn trots dat we deze mijlpaal van bijna 100 wijkbabbels kunnen vieren. Het is een manier voor ons om echt in contact te blijven met de bewoners, buiten de verkiezingstijd om. We willen niet in een ivoren toren zitten, maar direct betrokken zijn bij wat er in ons district leeft.”

De wijkbabbel biedt niet alleen de kans om lokale mandatarissen te ontmoeten en vragen te stellen, maar ook om deel te nemen aan een unieke loterij. “Tijdens deze gezamenlijke wijkbabbel zullen we een vlucht verloten onder de aanwezigen, waarbij de winnaar de pracht van Antwerpen vanuit de lucht kan bewonderen tijdens de Antwerp Stampe Fly In in mei 2024,” aldus districtsburgemeester van Berchem, Evi Van der Planken.

De N-VA ziet dit als een kans om zijn steun voor de regionale luchthaven van Antwerpen te uiten en een tegenwicht te bieden aan de het negatieve doemdenken over de luchthaven.

“Buurtbewoners van Deurne-Zuid en Berchem mogen zich de komende dagen verwachten aan een vliegtuigticket in hun brievenbus. Dát ticket is niet alleen een uitnodiging maar dus ook een kans om mee te vliegen boven ‘t Stad. Met deze ludieke actie willen we laten zien dat de luchthaven een belangrijk economisch onderdeel is van onze stad en een bron van trots,” besluit Sekeris.

Evenement in een notedop

• Wijkbabbel Luchthaven Antwerpen