N-VA Deurne klaagt puttenparcours gewestwegen aan met ludieke actie

Op 4 juli 2022, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Enkele weken geleden doken er al beelden op social media van verkeersborden met het woord “Putten” op. Ondertussen zijn de initiatiefnemers naar buiten gekomen. Een opvallende oproep van drie Deurnenaars, ieders met een andere insteek over waarom het wegdek van de gewestwegen Boterlaarbaan en de Turnhoutsebaan dringend aangepakt moet worden.

“Onze handelaars van Deurne Centrum zijn de dupe van deze nalatigheid”, begint Alain Hoeckx, raadslid dat zich engageert voor de Deurnese middenstand.

“De putten zijn ondertussen zo diep dat er al handelaars hebben laten weten dat klanten wegblijven, uit schrik voor schade aan hun wagen. De herstelwerken zijn al voor de zoveelste keer uitgesteld en ook nu hebben we nog geen nieuwe datum doorgekregen van het AWV. Dit kan écht niet langer blijven duren.”

Koen Laenens fractieleider van de gemeenteraad woont in Deurne en is de putten ook grondig beu, hij motiveert de actie:

“Als fervente gebruiker van de fietsstraat in Borgerhout van Deurne naar Linkeroever, verbaasd het me nog steeds dat de minister een fietsstraat gaat maken van de Turnhoutsebaan terwijl er parallel één ligt. Wachten op de totale herinrichting lijkt me nog steeds een beter idee.”

“Op de gewestwegen Boterlaarbaan en Turnhoutsebaan in Deurne nemen de putten dag na dag toe en rij je met de wagen over een heus hobbel de bobbel traject. Werken op de Turnhoutsebaan werden al herhaaldelijk uitgesteld. Op de Turnhoutsebaan in Borgerhout hebben ze nu roze klinkers rood geschilderd . Dit vinden we weggesmeten belastingsgeld dat beter werd geïnvesteerd in een nieuwe asfaltlaag van onze Deurnse gewestwegen.”

Tom Van Eycken, voorzitter van Jong N-VA Deurne  vult aan:

“De oversteekplaatsen en fietspaden hebben ook dringend nood aan een herstelling. Vele jongeren nemen de fiets van en naar school of naar een van de vele zomerbars in Deurne en dat is nu - door de erbarmelijke staat van de weg - een gevaarlijke rit. Als spreekbuis van de jongeren kan ik het niet tolereren dat er met onze veiligheid gespeeld wordt. We hopen met deze actie, eindelijk, de aandacht van bevoegd minister Lydia Peeters (OVLD) te trekken.”