Gloednieuw onthaal bij regioloket Deurne zorgt voor efficiëntere service

Op 25 april 2024

Het regioloket Deurne en het migratieloket zijn geheel vernieuwd, wat leidt tot een vlottere afhandeling van zaken en kortere wachttijden. Districtsburgemeester Tjerk Sekeris (N-VA) en Nabilla Ait Daoud, schepen van Loketten (N-VA), openden dinsdag officieel de vernieuwde ruimtes.

"De wachtrijen bij het regioloket waren vergelijkbaar met die bij pretparkattracties: iedereen wil zo snel mogelijk aan de beurt komen," legt schepen Ait Daoud uit. "Met deze vernieuwingen streven we naar een optimalisatie van de klantenstroom door enkel op afspraak te werken, zodat onze dienstverlening efficiënter verloopt."

Daarnaast is de ruimte nu beter ingedeeld. "Het comfort van zowel klanten als medewerkers is een prioriteit," voegt Tjerk Sekeris toe. "De wachtruimte is uitgebreid en een geavanceerd ventilatiesysteem is geïnstalleerd."

De nieuwe inrichting met een combinatie van hout en witte tinten zorgt voor een frisse en moderne uitstraling. "We willen een gastvrije sfeer creëren, wat bijdraagt aan een prettige werkomgeving voor onze medewerkers," vertelt Ait Daoud verder.

Medewerkers van het loket zijn zeer te spreken over de renovatie: "Het nieuwe ventilatiesysteem zorgt continu voor verse lucht, wat vooral tijdens de zomer zeer welkom is."

Voor de meeste diensten kan men terecht bij het digitale loket of een van de 32 zelfbedieningsloketten verspreid over de stad, waaronder in Deurne bij het regioloket, bibliotheek Arena en buurtbar Barix. Voor persoonlijke assistentie blijft een afspraak maken noodzakelijk.