De werken aan de Ruggeveldlaan in Deurne afgerond

Op 22 april 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken
De werken aan de Ruggeveldlaan in Deurne afgerond

DEURNE - Eind maart werden de werken aan de Ruggeveldlaan in Deurne afgerond en werd de straat weer volledig in gebruik genomen.

Zaterdag hebben de districtsschepenen, aannemers en buurtbewoners de straat officieel ingefietst. “We zijn blij dat de straat volledig klaar is”, zegt districtsvoorzitter Tjerk Sekeris (N-VA), ook bevoegd voor Mobiliteit.

“De Ruggeveldlaan past in de heraanleg van de grote as tussen Noord en Zuid: van de Bremweide, over de Ruggeveldlaan en de Dascottelei naar de Boekenberg-lei. Ook die laatste wordt nog heraangelegd, maar dat zal ten vroegste midden 2018 of begin 2019 kunnen gebeuren. Zo kunnen we ook ons districtenfietspad realiseren, dat Noord en Zuid verbindt.”

“Nu de werkzaamheden aan de Ruggeveldlaan afgerond zijn, zal de mobiliteitssituatie in Deurne-Zuid normaliseren”, zegt Sekeris. “De werkzaamheden die nog aan de gang zijn en nog zullen starten in Deurne-Noord, zullen daar wel een grote impact hebben op de mobiliteit. Daar zal de situatie pas normaliseren wanneer de werken aan de Turnhoutsepoort afgerond zijn.”

Aan de Turnhoutsepoort, de op- en afrit van de E313 en de Stenenbrug wordt nog tot december 2017 gewerkt. De Turnhoutsepoort zelf blijft tot dan onderbroken tot aan de parking van het Rivierenhof. Op de andere kruispunten is er een moeilijke doorgang.

Verantwoordelijke: Tjerk Sekeris districtsvoorzitter
Foto: Districkt Deurne