Lelijke betonblokken verdwijnen op de Turnhoutsebaan

Op 21 juni 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken
Lelijke betonblokken verdwijnen op de Turnhoutsebaan

DEURNE - Lelijke betonblokken verdwijnen op de Turnhoutsebaan.

Reeds jaar en dag staan er op de Turnhoutsebaan thv de parkwachterswoning een vijftal betonblokken. Dit om te verhinderen dat er geparkeerd wordt en dat de hulpdiensten vrije toegang kunnen hebben tot het park. N-VA Deurne is vragende partij voor een definitieve constructie om het parkeerverbod af te dwingen.

Via parlementslid Annick De Ridder kwamen we te weten dat de Vlaamse VervoersMaatschappij De Lijn de “nietjes” ter hoogte van de ingang zal wegnemen, zodat de hulpdiensten ook een doorgang hebben vanop de tram-busbedding. Daarnaast neemt het Agentschap Wegen en Verkeer contact op met de lokale politie voor een betere handhaving van het parkeerverbod voor de ingang, en zal het agentschap verdere mogelijke infrastructurele aanpassingen onderzoeken om het parkeerverbod beter af te kunnen dwingen.

Districtsvoorzitter Tjerk Sekeris reageert zeer tevreden: " ook hier realiseren we een verkeersveiligere situatie en een mooier straatbeeld".

Verantwoordelijke: Koen Laenens voorzitter N-VA Deurne
Gemeenteraadslid Stad Antwerpen