Eerste spadesteek in de uitrol van glasvezel

Op 9 oktober 2017

DEURNE - Einde vorig jaar verkondigde Proximus een investering van 3 miljard euro aan om de uitrol van glasvezel de komende 10 jaar te versnellen.

De telecomoperator wil tegen 2020 meer dan 85 procent van alle bedrijven en meer dan de helft van de Belgische huishoudens met glasvezel bereiken.

De versnelde uitrol van het breedbandnetwerk komt er omdat dataverkeer en digitale diensten exponentieel blijven groenen, vooral door Cloud – en video applicaties en het zogenaamde “internet der dingen”.

De voorbije jaren rolde Proximus al glasvezel uit naar bijna 400 business – sites, 10 bedrijventerreinen en 25 nieuwe woonwijken. Met de lancering van “glasvezel voor Deurne” wordt Proximus nu de eerste operator in België die glasvezel ook in bestaande residentiële woningen binnenbrengt.

Glasvezel biedt inwoners en bedrijven niet alleen toegang tot de meest geavanceerde diensten, er zijn ook veel mogelijkheden om de stad verder te digitaliseren. “Wij zijn blij dat Deurne uitgekozen is om deel uit te maken van dé Smart City of People van Vlaanderen”, zegt Tjerk Sekeris, districtsvoorzitter. “Deurne heeft die technologie nodig, maar dat mag geen doel op zich zijn. De mensen zijn het doel op zich en de wijze waarop de technologie kan gebruikt worden”.

Verantwoordelijke: Tjerk Sekeris districtsvoorzitter
Video: Deurne-Zuid proefdistrict voor snelle kabelverbinding Atv.be